Sömnunderskott

I natt har jag sovit fyra och en halvtimme. Det är kanske sådant som ni andra gör stup i kvarten, men de som känner mig vet att jag ofta brukar sova lite mera. Det här kommer sig av att jag kom hem från Finland där kvart över tre eller någonting igår. Mamma hade frågat ledigt åt mig från skolan, så jag fick ju sova hur länge jag ville förstås. Det är ju dock inte alltid så enkelt när Agnes har sin väckarklocka på där vid sjutiden (fastän pappa skulle kunna väcka henne lika bra) och de pratar på där nere ända till Agnes och Henrik far. Så där runt klockan åtta vaknade jag.
Jag har ju varit på prao i skolan i Korsnäs den här veckan, och det motsvarade nog alla mina förväntningar. Sen var jag på höstdagarna i Tammerfors efter det, och sådär. Nu kom mamma och company hem så jag bör väl gå och konversera lite med dem.
Mina skor från ellos har kommit också, och trots mitt sömnunderskott är jag inte ens särskilt trött. Men jag har fysikprov imorgon. BLÄ!
Vardagligt | |
Upp