Ingen återvändo!

Åh, nu är det nog länge sen jag har skrivit någonting här! Ärligt talat - jag suger på att blogga. Dessutom skulle jag behöva ändra min bloggdesign, för då skulle jag kanske jag få lite ny inspiration, men jag orkar inte. Jag har just varit ute och joggat min vanliga runda, och sitter därmed här och äter mellanmål.

Jag har hittat en hy passion också! Korsord. Såna med 3 ugglor i Allers! Förut klarade jag aldrig korsord i veckotidningar, men de här är precis lagomsvåra. Jag kan sitta och försöka lösa dem hur länge som helst. En annan positiv sak med korsord är det att man lär sig en massa saker! Mystiska ord och annat. Det är hur nice som helst.

Annars har jag känt mig lite nedstämd idag... Egentligen var det kanske lite mitt eget fel, även fast det på ett sätt kanske inte var fel att vara nedstämd. Jag funderade nästan just på att förklara det här, men jag orkar nog inte göra det.

Imorgon har jag biologiprov, och sen far jag på lördag först till mina kusiner, och sedan på söndag vidare till Korsnäs! Jag ska nämligen vara på prao där i skolan i en vecka. På något sätt är jag nog lite nervös, men det blir säkert roligt ändå! Sedan avslutar jag veckan med att fara på höstdagarna i Tammerfors, som ingår i den hjälpledarutbildning som jag går på. Man fick välja två grejer man ville göra där typ, så jag valde vintagesmycken (att göra smycken av återanvänt) och debatt. Som reservsaker tog jag bibelstudium för kropp och själ samt luffarslöjd. Jag är lite rädd att min packning kommer att bli jobbigt stor sen också, vilket gör mig stressad. Jag är trött på att vara stressad. Jag borde kanske baka bröd eller hjälpa mamma med att plocka äpplen ikväll också.

Förresten, jag läser en bra bok som heter "Ingen återvändo" och är skrivenav Douglas Foley. Jag ville ha något att läsa i bussen igår, och lånade den från biblioteket i skolan just därför. Jag valde den efter som det den handlar om eftersom den ger mig fler anledningar till att bli nykterist, som jag har tänkt bli när ja blir stor! Muahaha! Hejdå.
Funderingar | |
Upp