Det spritter i benen

God kväll! Äntligen är det fredag. Eller ja, äntligen och äntligen, men det är nu hur som helst fredag i alla fall. Vi hade dagsverke idag, så jag joinade mamma på dagis. Jag trodde nästan också att jag höll på att bli sjuk ett tag, men det verkade gå om. Jag for ut och joggade ikväll, och nu har jag just tagit en relativt lång dusch, inkluderande hårinpackning.

Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Äta lite godis kanske? Åh, tänk om jag skulle göra något så random som att umgås med kompisar! Det skulle vara ganska roligt, men känns samtidigt ganska omöjligt. Det är ju läskigt? Att jag lever i en värld där jag inte kan umgås med kompisar på lördagarna! För all del, det skulle väl gå, inte för det, men i så fall brukar det vara planerat flera dagar på förhand. Aldrig någonting sånt där spontant... Dessutom skulle det kännas dumt att tvinga mamma att skjutsa mig. En annan nackdel är det att människor i min ålder tenderar att vilja förtära alkoholhaltiga drycker, vilket jag inte ämnar göra. Plus att mamma nog inte skulle vilja att jag for iväg med människor som skulle göra det. Hon är kanske inte rädd för att jag ska börja, utan snarare att det skulle hända mig någonting mystiskt, kanske.

Så alltså, morgondagen lär nog bli en vanlig lördag som så många andra. Även om jag faktiskt skulle kunna tänka mig att vara lite social. Jag tycker att någon skulle kunna komma och hälsa på mig istället!
Funderingar | |
Upp