Lydiga fångar och gröt

Denna måndag tänker jag ta med mig ett bibelord. "De vapen som vi strider med är inte svaga utan har makt inför Gud att bryta ner fästen. Ja, vi bryter ner tankebyggnader och allt högt som reser sig upp mot kunskapen om Gud. Och vi gör varje tanke till en lydig fånge hos Kristus" 2 Kor 10:4-5. Hur gör man varje tanke till en lydig fånge hos Kristus? Då tänker jag som så: Vi får släppa, tvinga bort, alla de där dumma tankarna, som vi på ett sätt vill tänka, men som ändå är negativa för oss. Det tänker jag tänka på idag!

Igår lagade jag en ny sorts gröt till frukost. Jag hittade inspiration till den på matomspunnet.blogg.se.

Banangröt

0,5 dl havregryn
0,25 dl havrekli
ca 2,5 dl vatten
salt efter smak
banan

Låt gröten koka i ca 5 min. Mosa sedan bananen och blanda ned den då gröten kokat klart. Servera med mjölk, och till exempel russin, hackade dadlar och plommonsylt.

Ha en bra vecka!
Recept | |
Upp