Fint besök

Över helgen hade jag fint besök, nämligen självaste Karolina! Jag tog lite bilder, och kameran kom oftast fram när vi satt runt matbordet så...
 
 
Vi förverkligade en dröm och åt båda sushi för första gången i våra liv. Det var faktiskt riktigt gott, i synnerhet de där bitarna med avokado på... Vårt bordskick var dock lite primitivt. Vi åt med pinnarna enligt bästa förmåga (och den förmågan har nog sett bättre dagar...) och så tappade jag en it i skålen med sojasås så det skvättade runt bordet, bland annat.
 
På lördagen handlade vi. På loppis provade vi kastruller för huvudbonadsändamål, till exempel. Jag hittade en trevlig en i koppar som passade riktigt bra. Karolina tyckte att jag skulle ha på den när vi vandrade hemåt, så vad hade jag för val? Åtminstone gladde vi någon.
 
Om ni undrar vad jag ska med en kastrull på huvudet till, så säger jag  bara Råddjuret och penkkis.
 
 
Efter inhandlingsrundan skulle jag laga trerättersmiddag åt Karolina. Förrätten blev min lyxiga rödbetssallad som jag lade upp receptet på i mitt förra inlägg.
 
 
Huvudrätten blev "Pizza Triolo" - en pizza som jag hittade recept på i tidningen Land. Dessutom lyckades jag laga den bästa pizzabottnen som jag någonsin gjort. Pizzans fyllning utgjordes av mozzarella- och blåmögelost samt pekannötter. När man gräddat den så skulle den toppas med parmaskinka och tunt skivade äpplen. Måste jag säga att den var jättegod? Den bästa pizzan ever.
 
Som efterrätt hade jag lagat en snöig blåbärspaj. Jag tyckte att det kunde vara ett lämpligt namn, och pajen var alltså en kombination av Glass au Four och ja, blåbärspaj. Den blev inte helt perfekt dock, men nog helt god. Lite finslipningar vore nog på sin plats.
 
 
Här inbjudet Karolina till brunchbordet. Bilden säger sig själv tycker jag...
 
 
Såhär gullig var Karolina sen också, min favoritkusin! Jag hade en mycket trevligt helg. Vi gjorde faktiskt andra saker än att äta också, fastän det kan vara svårt att tro. På fredagen var vi på ungdomssamling till Sion, så talade vi, såg film, vilade och skrattade. Till exempel.
 
Igår började jag även att läsa den fjortonde och sista Wheel of Time boken som jag beställde samma dag som den kom ut. Så en trevlig vecka skall åtminstone jag ha. Tack och hej!
 
 
 
| |
#1 - - Karolina:

Oooh! Fancyt indeed. Dethär va fint! Tack för den mycket och ytterst lyckade och befrämjande (haha ville bara säga deet) helgen! Du e bäst! xoxo!

Upp