Skönhetssömn och lite annat

Det var länge sedan sist! Jag tänkte skriva några rader nu, mest med tanke på min trogna läsare (och förmodligen enda) Karolina.
 
Så. Idag var det den stora skolfotograferingsdagen! Ungefär såhär såg jag ut då jag förevigades:
 
 
Mitt humör var synnerligen gott från morgonen, men efter maten så tappade jag lite av min entusiasm, nog bara för att tröttheten kom över mig. Jag borde nog bara vara pigg dock, eftersom jag i allmänhet är noga med min skönhetssömn.
 
Undrar varifrån uttrycket skönhetssömn kommer. I alla fall behöver jag mycket sömn för att min insida skall vara vacker. Det är ett som är säkert.
 
Nå, idag blev alltså en trött dag. Kanske jag är effektivare imorgon, och får undan lite skolarbete och lite annat. För övrigt är nog detta en riktigt trevlig vecka, med en ännu trevligare helg i sikte. Vi skrivs (om en dag, vecka, månad eller halvår, typ)!
| |
Upp