Hälsningar från en trött student

Trött och snorig - så kunde man beskriva mig just nu. Efter en intensiv och händelserik helg så känns det ändå som ett helt acceptabelt tillstånd.
 
Jag har blivit student! Så här fin var jag och mina kusiner, Jakob och Oskar, som också fick emotta den vita mössan i år:
 
 
Den senaste veckan har i stort sett bestått av förberedelser, så som bakning i alla dess former. I lördags dimitterades vi, 13 fkf:are, i Stadshuset i Vasa. Därefter bar det av till Korsnäs där vi kalasade i från klockan tre till nästan klockan åtta.
 
Det var roligt när så många släktingar och vänner kom och gratulerade. Dessutom fick jag så fina presenter, och många vackra rosor. Tack till alla som förgyllde min dag!
 
"Sjung om studentens lyckliga dag", brukar det ju heta, men för den skull är ju inte allting idel glädje. I studentfestens slutända fick vi besked om att min farfar plötsligt dött, vilket ju inte var så trevligt.
 
Senare på kvällen for jag iväg till Elina och Simones villa där en del trevliga människor ansamlats, däribland kusinvitamin. Där blev det lite simning, bastubadning och så lite ytterligare kak-mumsande för min del.
 
Igår åkte familjen iväg till student-kusinerna i Närpes, och så var vi till Kaskö och åt på ett lite lustigt ställe. Sen for de övriga kusinerna, bortsett från Jakob, iväg och simmade, medan jag satt och spelade sånger ur Segertoner. Jag har så fina kusiner.
 
Ikväll ska jag, Hanna och Evelina på piknik, med saft (Jag fick en så fin saftflaska av Hanna, så vi tyckte att det kunde vara lämpligt att inviga den.). För övrigt är min kära bil på reparation, då dess generator behövde ett nytt kullager, men förhoppningsvis återfår jag den kanske imorgon.
 
Detta blev ett långt inlägg efter en lång tids tystnad. Tack för mig!
 
 
Vardagligt | Studentfest | |
#1 - - Anonym:

Grattis ti studenten, ja sku ha kumi om itt e va så langt :)
Ja minns tå vi va små, och hadd vasalandia på eran gård, och farfar din kom o batala in se me 2 och 1 cents mynt :)

Svar: Oj, vi ha gjort na tåli å! x) Men tå du säjr a så låter e no bekant... Å täjde mynten hadd ja kvar ända tills vi flytta tror ja. :)
Sophia Lundell

#2 - - Simone:

oj, glömd ti skriv att hede ovan inlägge va från jag :)

Upp