Från modlöshet till tillförsikt

Imorse när jag vaknade kände jag inte så stor entusiasm inför denna vecka. Lyckligtvis gick det om, för...
 
Även om det känns som att jag har mycket att göra, så får jag ta mig lediga stunder och njuta av dem. Igår var jag ute på en otroligt skön promenad; jag njöt av höstluften, höstlöven och friheten - att jag får lita på att allt ordnar sig och välja bort oron.
 
Om någon annan också med en halvsur mun på läpparna idag, så kan ni ju lyssna på denna sång... Ta mig inte för seriöst - jag tyckte att den var lite rolig.
 
Åh. Jag bläddrade genom lite bilder från i vårvintras. Det var en fin början på våren, tack vare alla fina människor jag fick umgås med.
 
Jag skulle vilja skriva något djupt nu, men jag har inte riktigt ord för att beskriva det rätt. Jag är i alla fall glad för att jag får tro att alla små och stora, bra och dåliga, händelser, alla tankar vi tänker och alla människor vi möter, har en mening, och är en del av en större helhet som jag kanske inte kan se. En plan.
 
Jag får klura ut små ledtrådar om vilken väg jag ska gå, men fram för allt får förtröstan styra. Och en nypa - hm - driftighet.
 
Det här blev lite allt möjligt. Nu ska jag så småningom äta några goda smörgåsar, dricka lite te och läsa. En av böckerna jag hittade gratis på loppis var en biografi av en amerikansk skådespelerska, Lauren Bacall, som började sin karriär på 1940-talet.
 
Ha en trevlig kväll ni också!
| |
Upp