Vila & vardag

Just nu sitter jag hos mina kusiner och njuter av en lugn söndagseftermiddag. Så småningom skall jag bege mig tillbaka till Vasa...
 
Ungefär för en vecka sedan lämnade jag åter igen Åland för att återuppta mitt "vardagsliv". Nog är det skönt med jullov, men vardagen är inte så dum den heller - i synnerhet inte nu när jag har en lugnare period.
 
På jullovet satsade jag på vila, men att sova 24 timmar i dygnet är ju inte heller någon höjdare. Därför hade jag vissa jullovsprojekt att göra, bara utifall att jag hade lust. Ett resultat av dem var bland annat denna blus:
 
För övrigt kan jag bara konstatera, att vila och lugn nog är någonting att prioritera: Genom att vila ordentligt nu och då, och inte fylla sitt schema med "nyttiga" göromål från morgon till kväll under veckans alla dagar orkar man - eller jag åtminstone - tänka på andra mål och människor än mig själv och mitt. Så, med det önskar jag er en vilsam söndageftermiddag och -kväll!
 
Kreativt | Blommig blus, Sömnad, Söndag, Vila | |
Upp