Från psalmer till snapsvisor

När man känner lukten av järn då man duschar, då vet man att man är hemma.
 
När man är hemma dock, tryter blogglusten. Det finns så mycket annat att göra: laga mat, städa, lösa korsord, ta hand om bilen och promenera, bland annat... Dessutom har jag ju praktik hela dagarna. Jag är riktigt nöjd med mitt val av praktikplats.
 
Jag tänkte berätta lite vad jag hittills har sysslat med denna vecka.
 
I måndags firade klassen, förutom två som inte kunde närvara, vår sista kväll tillsammans genom att åka på middag till Amarillo. Därefter gick vi till D.O.M. där vi satt och pratade och spelade spel. Jag har faktiskt fått lära mig att spela poker. När vi var färdiga där gick vi till Hannes, André och Pontus och sjöng psalmer... Bland annat.
 
I tisdags avverkade jag min sista skoldag någonsin på FKF. Efter det skyndade jag iväg till Åbo där jag skulle hälsa på min bror, som skulle på Einsteinstiz. Jag följde med.
 
 
Det var intressant. Medan de övriga halsade snapsar så hällde jag i mig vatten och fanta. Dessutom måste jag nog medge att jag föredrar att sjunga psalmer framför snapsvisor. För övrigt var det nog riktigt trevligt att vara på sitz - jag fick ju se en massa nya människor, och till och med prata med några. Min lätt påverkade bror sprang runt och presenterade mig för alla sina bekanta; Något han definitivt inte skulle göra i nyktert tillstånd. Sedan, ett dygn efter att jag stigit upp, så var det åter läggdags.
 
På onsdagen fortsatte jag min färd hemåt. På torsdag inledde jag min praktik och avrundade dagen med att packa upp, städa mitt rum och baka limpa. Just ikväll så tänker jag inte göra någonting.
 
Vardagligt | Bror, Einsteinsitz | |
#1 - - Karolina:

Ånej va gulli bild av er!

Svar: Tack! :D
Sophia Lundell

Upp