Hälsningar från en K-ExtraTjej_94

Jag är inte så förtjust i att blogga när jag är här hemma på Åland. Det kanske märks.
 
Just nu känner jag mig som K-ExtraTjej_94, om någon förstår vad jag menar - en blålila K-Extra-tröja på, och ett ständigt leende på läpparna (och lite fasttrampad köttfärs under skorna...). Jag jobbar, och det är så roligt att jobba! I synnerhet efter alla dessa lediga veckor, men förvisso, inte är lediga veckor enbart utav ondo heller: Jag har plockat olika blad som jag torkat, plockat hjorton, har ätit smultron, bakat bröd, hittat på ett riktigt gott recept på rådjur, löst korsord, sytt kuddar med lappteknik och börjat virka en matta, bland annat. Dessutom har jag och min familj hunnit åka på en dygnskryssning till Helsingfors också. Så lite sånt där smått och gott har uppehållit mig den senaste tiden.
 
Vi har också fått tillökning i familjen: Knubben, Pyret, Mymlan och Knyttet - eller vad man nu föredrar att kalla dem.
 
 
Är de inte söta? Alla är bortlovade nu, förutom den svarta, Knyttet, som kanske ska få sitt hem hos farmor. Med på bilden är också deras mor, som tar sin uppgift på största allvar, i alla fall den praktiska aspekten. Hon har inte lika lätt för att förstå kattungarnas emotionella behov.
 
För någon vecka sedan tog min spotify-tid slut efter ett halvt år. Idag har den kommit åter: Trevligt.
 
Jag vet också lite mer om min framtid nu, än vad jag gjorde tidigare. Jag har sluppit in till ämneslärare i huslig ekonomi i Vasa. Det var ju inte mitt första alternativ, men huvudsaken för mig är att jag får bli lärare. Dessutom är jag ju väldigt intresserad av hushåll och matlagning... Huslig ekonomi är ju i alla fall ett viktigt ämne, tycker jag.
 
Dock känns det lite konstigt att tänka om. Jag var så inställd på att slippa in på mitt första alternativ, eller inte slippa in överhuvudtaget.
 
Nåväl, jag ser hur som helst mycket fram emot hösten. Det skall bli så roligt att få flytta in i en egen lägenhet i Vasa!
 
 
Hälsningar från Simskäla!
 
Vardagligt | Kattungar, Sommar | |
#1 - - moster:

Jag tror du kommer att trivas med dina studier till lärare i huslig ekonomi. Så mycket som du vet om matlagning så kommer det att bli intressant. Sen kan du ju alltid bli speciallärare om du vill :)
Såg att du undrade vad Karolina ska ut på. Hon blev just försedd med ögonbindel och jag har hört skvallras att hon ska få vara med om Kristens resa! eller nåt liknande.
I morgon får vi hem Oskar på permission och så får vi dina föräldrar på besök - trevligt!!
Ha det så bra på ditt jobb!

Svar: Jo, jag tänkte att man får se vart livet leder! :) Oj, vad spännande! :)
Sophia Lundell

Upp