Ett steg närmare framtiden

Idag i skolan lärde vi oss hur man golvar sina vänner och lägger handfängsel på dem.
 
 
Just nu sitter jag på golvet i kusinvitamins rum. Jag har nyss gjort någonting viktigt, någonting kanske livsavgörande: Jag har ansökt.
 
På första plats lade jag speciallärare, på andra plats klasslärare, på tredje plats ämneslärare i huslig ekonomi och på fjärde plats ämneslärare i textilslöjd. Med andra ord, jag vill bli lärare.
 
Jag vill undervisa och göra undervisningen så bra som möjligt, så att alla ska kunna lära sig och tycka att det är roligt i skolan, oberoende av förutsättningar. Jag vill hjälpa människor att förstå saker, och bringa ordning och struktur i kunskapen.
 
För övrigt, så kommer jag nog att få i nerverna på studentexamen. Ingenting i vår har ju gått så bra som jag hoppats! Nå, om inte annat så blir jag väl ödmjuk. Bättre sent än aldrig...
Funderingar | Lärare, Utbildning | |
#1 - - Simone:

Du sku no pass jätte bra som lärar!

Svar: Tack! :D Jag hoppas i alla fall he. :)
Sophia Lundell

Upp