Lördag hela veckan

Snart är det helg! Det är alltid trevligt med helger, tycker jag som har haft lördag hela veckan. Jag har ingenting att skriva om idag, så därför tänkte jag berätta om helgens program. Om ingen annan, så kanske mamma är intresserad.
 
Imorgon eftermiddag skall jag bege mig iväg till Korsnäs, och på kvällen kanske jag ska träffa Hanna och Evelina en sväng. Sedan på lördag skall jag på begravning, och därefter styr jag kosan mot Närpes där vi har ungdomssamling på kvällen. Efter som min kära kusinvitamin har orkesterövning på söndagen, så åker jag tillbaka till Vasa rätt så tidigt, och då ska jag och några klasskamrater ha brunch med bananplättar.
 
Jag tycker om min klass.
 
För övrigt så längtar jag efter Ben&Jerrys, en av de där nya smakerna där hallonsylt ingår. Som jag har längtat efter en Ben&Jerrys med sylt. Nog för att jag bara har smakat Ben&Jerrys en gång förut, Strawberrycheesecake. Det var en stor besvikelse, men då kan det ju å andra sidan bara bli bättre. Nästnästa helg, eller någon helg på Åland, skall jag förverkliga min dröm.
Vardagligt | Ben&Jerrys, Helg | |
Upp