Närmare bestämt, ärtsoppa

Idag, medan alla andra gulisar är på lära dig sitza-sitz, har jag kokat ärtsoppa. Till och med vädret anpassade sig efter mina planer - jag tycker att det passar extra bra med långkok när det är mulet.
 
Lite jobbigt dock att vänta i två timmar innan maten är klar när man kommer hem och är hungrig klockan 16. Nå, vad gör man inte för en tallrik vegetarisk ärtsoppa!
 
 
Om ni tycker att ärtsoppan ser oaptitlig ut kan ni titta på smörgåsen istället, eller på mitt fina porslin.
 
Nåväl, soppan var faktiskt riktigt god, till skillnad från smörgåsen (eftersom jag sparade på mina tomater). Jag har bara kokat ärtsoppa en gång tidigare, och på den tiden var jag ännu grön i köket...
 
För övrigt är ärtsoppa ypperlig mat när kassan är skral, då den inte bara är billig, utan även rätt så näringsrik.
 
Jag har också blivit ombedd att göra en rättelse angående mitt förra inlägg... De handlingskraftiga karlarna som räddade mitt brödbak har även namn, Mathias och Jakob närmare bestämt.
 
Förresten, är det inte på torsdagar man skall äta ärtsoppa? Vilken fullträff i så fall!
 
 
Recept | Ärtsoppa | |
#1 - - Anonym:

Mathias och Jakob. Wow! Tänk att det finns såna män fortfarande!

Svar: Ja, helt fantastiskt... I synnerhet med dagens hjälplösa kvinnor. ;)
Sophia Lundell

Upp