Sportlov

Sportlovet kom och gick. Vädret inbjöd ju inte direkt till vintersport (på fredagen före sportlovet åkte faktiskt jag och min familj lite slalom, dock), så för att nu göra någonting hurtigt, så gick mamma och jag på en riktig långpromenad med picknick!
 
Med frukt, kaffe och en skiva choklad-, frukt och nötbröd blev våra krafter återställda, efter den första promenadhalvan.
 
Samma kväll avnjöt vi också en Raw food-kaka som jag bakat. Ja, fast helt rå var den inte, för jag hade rostat pekannötterna som jag använde i bottnen. Förutom att den innehöll en hel del nyttigheter så var den var helt god - eller ja - en del delar av kakan var godare, medan andra inte var fullt lika smarriga. Därför blir det inget recept denna gång!
 
Under mitt sportlov drabbades jag också av en längtan efter att tvätta mina prydnadskuddar: Jag kände nästan avsmak inför dem. När de väl var rena, kände jag istället att starkt att jag ville göra nya överdrag till de tre kuddar som har julmotiv. Sagt och gjort - två nya överdrag åstadkom jag i alla fall: ett med hjärtan och ett av ett blåblommigt tyg. (Nu skrev jag "sagt och gjort", så att det låter som att det skedde i en handvändning, men i själva verket var det nog så, att det höll på att inte bli av överhuvudtaget.)
 
Även om jag återvänder till fastlandet först idag, så avslutade jag nog mitt sportlov redan i söndags. På mitt program för våren står bland annat att ta igen gymnasiets långmatematik. Därmed kan jag konstatera att mitt gamla hemma-rum är en mycket trevlig plats för räkning - speciellt med tända doftljus.
 
Hemma är en bra plats.
 
Bakelser, Bröd, Kreativt, Vardagligt | Choklad-, frukt- och nötbröd, Chokladbröd, Kuddöverdrag, Rawfood cheesecake | |
Upp