Sedan sist

Nu har det ekat tråkigt tomt här ett tag!
 
Just nu sitter jag och lyssnar på deppig musik - ibland är det så välgörande för själen! Musiken till trots är allting frid och fröjd, och livet känns ganska grönt och skönt. Jag jobbar på några olika dagsläger nu i början på juni, vilket i praktiken innebär att jag får laga mat tillsammans med barn dagarna i ända. Inte så dumt!
 
Min lugna och tämligen sköna vår gjorde mig nästan nedstämd; det känns så bra att göra rätt för sig igen! I och för sig, kännetecknas väl inte mina lediga kvällar av effektivitet och hårrt arbete direkt... Efter en arbetsdag (inklusive cykeltur) känns det ändå helt i sin ordning.
 
Nåja! Här kommer lite bilder på vad jag pysslat med sedan sist:
 
Se på det här! Kan ni höra mitt glädjetjut när jag såg brödets inkråm?
 
Sommarblommor gör mig så glad!
 
Hmhm, nu är frågan: Skall jag börja packa mina väskor inför min annalkande ålandsflykt (eller -tillflykt?), läsa matematikdidaktisk litteratur eller skissa på en presumtiv (kanske inte helt rätt ordval, men det får duga) målning?
 
Bakelser, Bröd, Kreativt, Surdegsbröd | Chokladbiskvier, Maskros | |
#1 - - Hanna:

Chokladbiskiver! Jag lagade daimbiskiver för inte så länge sen. :)
Vad fint du ritar!

Svar: Åh, det låter gott! Tack! :D
Sophia

Upp