I brasans sken...

Nåja! Nu är jag hemma igen, efter en både trevlig och mysig vinterhajk, men ack - stundvis så kall. Igår sågade och klöv vi ved, åt, och värmde oss vid brasan. Vi skulle sova i ett kamintält, så vi gick och lade oss ovanligt tidigt, eftersom det var så mörkt och kallt därute. Mestadels flamsade och pratade vi på, och somnade gjorde nog ingen innan tolvslaget var passerat... Åtminstone hade jag svårt att sova, och sammanlagt blev det väl bara 2-3 timmars sömn för min del. Jag frös inte, i alla fall, men mot halv fem tiden blev det ändå lite kallt, så då bytte jag av Jesper och gjorde Julia sällskap vid kaminen, och där satt jag till klockan åtta! Det var nästan mysigast på hela hajken måste jag medge, att titta på den sprakande kaminen och fylla på den nu och då.



Utan kamintält och brasa skulle mina tår och fingrar ha förgått. Ett litet minus är dock att min ena handske har kommit bort, men annars har det varit en trevlig hajk i trevligt sällskap!
Vardagligt | |
Upp