Fredagen den tjugotredje augusti

Igår hade jag en jättetrevlig kväll med jättefina vänner! Jag tror att det här skolåret kommer att bli ett riktigt bra och roligt år. Jag är så glad!
 
Idag tog jag farväl av min storebror, som ska återvända till Åbo. Det har varit trevligt att få ha lite syster och bror-tid nu några dagar. Trevligt har också varit, att han har hjälpt mig bära en del lådor och möbler, såväl monterade som omonterade. Det är bra med någon som orkar bära...
 
Jag bakade en avskedspresent åt honom. Det blev en blåbärskaka med kardemumma och rågsmuldeg på. Min bror tycker om kardemumma. Fast, enligt min åsikt, blev inte smulkakan så fantastiskt god, men ändå helt okej. Inte tillräckligt god för att få vara med här dock.
 
Idag har jag också målat om gungstolen jag sandpapprade igår. Den blev en ljust blåturkos färg, och jag måste säga att mitt färgval överträffade mina förväntningar. Imorgon är den andra målningen som gäller.
 
Det här blev tyvärr ett tråkigt inlägg, men tanken var att det skulle innehålla ett recept, men kvalificerar sig receptet icke för allmänt bruk så gör det icke det.
 
Trevlig helg!
Vardagligt | Blåbärskaka, Bror, Gungstol | |
Upp