I julfesttider

Nu var det väldigt länge sen jag bloggade någonting sist, snart en månad!
 
Just nu är jag väldigt trött, lite för trött. Jag sov bara 3,5 h i natt, och på sistone har jag också sovit lite för lite. Den här helgen skall jag sova, ta det lugnt, läsa på tent och göra klart julklappar och sånt. Det är skönt med en lite friare helg!
 
För övrigt har jag festat mycket på sistone. Sen får ni ju lägga vilken betydelse ni vill i ordet "festa"...
 
I lördags hade vi ungdomssamlingsjulfest i Närpes. Det var mycket trevligt!
 
 
 
 
 
I måndags var jag på halarinvigningssitz. Jag är nog ingen riktig sitz-människa, men att få ha en halare är ju ändå lite kul.
 
 
Igår hade huslig ekonomis ämnesförening julfest. De hade pyntat jättefint i hussa-salen, och så fick vi en massa god julmat. De hade en frågesport också, och så slutade det så, att jag för en gångs skull vann alltihopa! Som pris fick jag en "fancig" glöggflaska, som till och med var alkoholfri - de hade tänkt på allt. Efter julfesten gick jag och några från klassen till Hanne, där vi bland annat badade bastu. Det var riktigt trevligt, men sömnen fick lida istället...
 
 
 
 
 
Ursäkta att det blev så mycket egobilder här nu, men det här är i alla fall min jul-outfit (och mitt köks jul-outfit också för den delen) för i år! Det är så roligt när man får klä upp sig.
 
Nåväl. Nu ska jag städa badrummet, och sen blir det läggdags - så att jag orkar göra något imorgon. Glad adventstid!
Jul | Jul | |
#1 - - Rebecka:

klänningen e ju underbaaar! vann ha du hitta an? :)

Svar: Tack! :) Ja ha beställd an från ellos... ;) An fanns no i fläir olika färgor!
Sophia Lundell

Upp