Inte bara orm-vänner!

Från igår till idag har jag haft finaste Elina på besök. Hon ville att jag skulle visa henne den åländska naturen, så jag tog med henne på en skogspromenad.
 
(Naturbilderna tog jag inte just igår, utan på söndagens vandring.)
 
 
 
 
 
 
Sen satt vi i solskenet på berget och pratade.
 
 
 
Idag åkte vi på en liten utflykt till en ö. Där grillade pinnbröd, korv och bananer. Vi hade till och med riktigt tur med vädret.
 
På väg dit i båten träffade jag en vän. De finns ju överallt! Denna gång var det en riktigt hurtig, simmande snok. Det var inte precis vid strandkanten vi körde förbi honom. Jag tyckte att Zimmer kunde vara ett lämpligt namn. För övrigt, så träffade jag också en snok-baby här om dagen. Han fick heta Snobben. (Jag märkte just att jag tar för givet att alla mina nyfunna vänner är pojkar...)
 
 
 
 
Avslutningsvis kommer en bild på Elina och vår lilla, söta, busiga kissemiss Blåöga (äntligen har jag kommit på något jag kan tänka mig att kalla den!).
 
Allra sist vill jag tacka Elina för en jättetrevlig kväll och förmiddag! Hon är en jätte härlig person.
Bilder | Natur, Simskäla, Vandring, Åland | |
#1 - - Elina:

Åååh va fina bilder! Tack igen för den underbara tiden hos dej! Uppskattade våra äventyr enormt! Du e så braa! <3

Svar: Du e så bra själv! <3 Och det var jätteroligt att du kom och hälsade på! :D
Sophia Lundell

#2 - - Simone:

Blåöga? Va int e bullbullen, elo har ni två nu? :)

Svar: Det är nog som kärt barn har många namn! :D Vi har helt enkelt inte riktigt bestämt vad vi ska kalla den... (Vi är nog inte riktigt ense heller! x) )
Sophia Lundell

Upp