Pannkakskalas på förmiddagskvisten

Idag har jag haft en ledig fredag. Jag steg upp tidigt och skypade med kusinvitamin Karolina. Sen åt jag frukost, och så råkade jag somna en halv timme på soffan. Därefter tog jag tag i dagens första uppgifter - jag analyserade bland annat olika typer av redningar...
 
Sen kom en annan kusinvitamin, Jakob, på lunch. Ända sedan förra helgen har jag varit sugen på plättar eller pannkaka med grädde och sylt, så idag var det dags.
 
 
 
Trevligt att nästan bo granne med sin kusin, så att man har någon att bjuda på mat nu och då!
 
Tack vare pannkakan med tillbehör gick äntligen det lössgodissug, som jag också lidit av sedan förra helgen, över.
 
Nu är frågan om jag ska ta en promenad med detsamma, eller om jag borde börja titta på en annan uppgift jag också vill ha avklarad denna helg. Det lutar nästan mot promenaden... Jag har inte varit så effektiv idag. Jag åkte på loppis för att se om de sålde någon billig och trevlig bok, men då blev jag sådär förfärligt kräsen som jag blir ibland, och jag tittade på böckerna hur länge som helst. Det slutade med att jag hittade lite gratis böcker på Jupiter. (Jag kan inte åka till biblioteket och låna böcker, eftersom jag glömt bort var jag lagt mitt bibliotekskort, bland annat. Jag hoppas att det är hemma, för annars är det borta...)
 
Nåväl, hoppas att jag hinner med alla mina göromål nu innan "höstlovet" - jag skulle nämligen inte vilja göra skolarbeten när jag åker hem.
 
Imorgon och på söndag skall jag försöka fokusera på mediekultur och huslig ekonomi. Jag har min första tent på onsdag, nästa vecka, nämligen, med tentlitteratur delvis på finska, tjoho!
Vardagligt | Lunch, Pannkaka | |
#1 - - Karolina:

Åh, gullig bror. Han såg helt villig ut att vara på bilden också. Har han börjat fixa håret?

Svar: Ja, han ser villigare ut än vad han var! :D Oj, det tänkte jag inte på, men det ser faktiskt nästan ut så! :O xD
Sophia Lundell

Upp