Sen sist...

Jag har inte hunnit blogga denna vecka, och inte förra veckan heller, för då var jag hem. Jag kan ju dock lägga upp lite bilder från min hemmavistelse, i alla fall!
 
 
Gissa bilden?
 
 
Jag försökte fånga missen på bild, men han har så svårt att vara stilla! Dessutom blir han alltid så nyfiken på kameran, vår lilla Barba-katt!
 
 
 
Simskäla är inte som vackrast på hösten, men inte är det ju fult heller. På vintern när hela ön är snötäckt - då är det vackert! Eller på sommaren, förstås.
 
 
Jag hade en skoluppgift där jag skulle filéa fisk, så lyckligtvis hade vi tre stora, fina sikar på lager. Jag tyckte att jag blev riktigt duktig till sist faktiskt! Agnes var duktig och dokumenterade hela händelsen. (Jag skall göra ett didaktiskt arbetsblad sen nämligen.)
 
 
Så blev det fisk till middag.

 
Sedan var någon i sitt esse. Vi plockade härliga, stora, röda, syrligt söta, goda äpplen.

 
Min söta syster tycker om att klättra i träd.

 
Sen ville jag baka tårta också. Jag fyllde den med hemlagad vaniljkräm och svartvinbärssylt. Ovanpå lade jag svartvinbärssylt som jag kokade upp och spädde ut med lite potatismjöl. Jag tyckte att det blev fint! Den hade kunnat bli godare dock; jag borde ha blandat ut vaniljkrämen med lite vispad grädde.
 
Det var i stora drag vad jag sysslade med förra veckan. Denna veckan har jag gjort skolarbete, missat en tent, och lite sånt. Ha en trevlig helg!
Bilder | Missen, Simskäla, Tårta | |
#1 - - Karolina:

Ååh va fina bilder, ser riktigt trevligt ut! Tårtan skulle jag vilja smaka :D Agnes e söt!

Svar: Tack! :) Det var trevligt också. ;) Denna hemmavistelse gjorde jag ingenting lite mer än jag brukar, så det var skönt, jag hann umgås mera då! :D
Sophia Lundell

#2 - - hanna:

hahah opss, först tänkt jag att e sku kom bilder från korsnäs.. "hemvistelsen" xD

Svar: haha :D det var inte det hemmet denna gång nej ;)
Sophia Lundell

Upp