Jag måste bara skryta av...

... LokalTapiola. Eftersom det blev lite mystiskt när jag skulle teckna försäkring via nätet, beslöt jag mig för att gå dit för att reda upp det. När jag kommer in får jag genast hjälp, och en mycket vänlig dam ser till så att blir rätt så som jag ville ha det från början.
 
Som om inte den utmärkta kundservicen var nog (jag gör nästan lite reklam här nu), så hade jag också råkat pricka in en "bjuda på tårta och kaffe-dag". Först tänkte jag att jag skulle hoppa över den biten, men sedan kunde jag ändå inte motstå tårtan... Av alla sötsaker - godis, choklad, bakelser, småbröd, bullar, kakor - så är nog tårta det absolut bästa, i synnerhet gräddtårta med vaniljkräm, hallon och mycket grädde: Precis vad de bjöd på idag.
 
Vanligtvis när de bjuder på kaffe, så får man en kopp kaffe att avnjuta på direkten, men här fick man dessutom ett President-kaffepaket att ta med sig hem. Så nu mamma, kan du komma hit när som helst, för den sorten som kaffe har jag!
 
Jag hade inte så stora förväntningar på denna fredag, men den har utvecklats till en riktig superdag. Förutom att jag fått tårta, så har jag också, efter flera veckors väntan, äntligen fått min digitalkamera! Därtill fick jag lite skolarbete smidigt undanstökat på tåget också. Igår var jag nämligen på studiebesök till Helsingfors, och på samma gång passade jag på att hälsa på min eminenta väninna Julia, så jag åkte hem först idag.
 
 
Det kändes nog som att jag kommit till stora världen när jag kommit till huvudstaden: många människor, många affärer, många matställen och mångkulturellt.
 
Nu ska jag ta på mig lite mysiga kläder, diska, och koka pumpasoppa! Trevlig helg!
Vardagligt | Helsingfors, LokalTapiola, Tårta | |
Upp