Nu är glada julen slut, slut, slut...

Julen har kommit och gått, och skolan har börjat igen. På jullovet har jag jobbat, bakat, lagat mat, ätit mycket, träffat släktingar, tittat på TV, haft problem med min fot (ja, det gick om efter nästan två veckor, men jag tyckte ändå att det var lite uppräkningsvärt, för det tillhör ju inte vanligheterna), haft riktigt fruktansvårt tråkigt ibland, städat, spelat piano, fäst trådar på några julklappar, tagit årets sista dopp och promenerat lite, bland annat. Här är lite bilder!
 
 
På jullovet hann vi fira Agnes och Henrik som just fyllt 12 år, och som för första gången lagat sina egna tårtor. De var goda!
 
 
Så här vacker var himlen en kväll... Eller morgon rättare sagt.
 
 
En kväll dekorerade jag pepparkakor, en för varje familjemedlem. Älgen är åt mamma...
 
 
Julaftonsfrukost...
 
 
Julmiddag med familjen och farmor. Mattias råkade att inte närvara vid denna bild...
 
 
Här är vår fina julgran! För första gången på Åland hade vi nästan ett vardagsrum att ha den i.
 
 
Så här såg vädret ut på juldagen: grått och vått. Nog skulle jag ju helst ha haft lite snö i alla fall... Utan snö får jag inte riktigt julstämning. Sen när det väl kommer någon snö detta år, tror jag att jag ska ha lite julstämning i efterhand.
 
 
Sen efter julen fick vi lite Närpes-besök över helgen! Och då åt vi mera mat...

 
Någon dag efter julhelgen hittade jag ett stort paket ovanpå vår postlåda. Det hade kommit till Simskäla ända från Amirika, och det innehöll bland annat en delikat apelsin i chokladform. Tack, kära kusin!
 
Jag fick nog många andra fina, nyttiga och önskade julklappar också, till exempel ett dammsugarmunstycke, en parfym, en morgonrock, te, choklad, ett par knivar och några böcker.

Jag måste nog säga att jag är lite ledsen över att julen är slut. När jag hunnit bli så här gammal kanske jag borde ha kommit över sådant, men icke. Så tror jag faktiskt att det hade känts bättre om julen varit vit också. Men till nästa år igen...
Bilder, Jul | Jul | |
#1 - - Hanna:

Wow så utsmyckade pepparkakor!

Svar: Jo, jag "snåla it på gosse". ;)
Sophia Lundell

Upp