Planering med stil

I natt hade min granne fest. Eller efterfest, snarare.
 
Ikväll skall JAG ha fest.
 
Eller så inte - men vi ska ha planeringsmöte, och det är inte så illa det heller. Jag har till exempel bakat en nyttig kladdkaka som Hanne gjort reklam för. Den innehåller bland annat vita bönor, dadlar och 70 procentig choklad. Jag bytte ut kokosoljan mot rypsolja och kokossockret mot muscovadoråsocker.
 
 
Ägget tänkte bidra till baket genom att knäcka sig själv. Tyvärr knäckte det sig på fel ställe.
 
 
Jag vet ju inte hur kakan kommer att smaka, men smeten var i alla fall god...
 
 
En klick grädde till, så ska den väl nog gå ner.
 
 
Jag håller på och bakar rågsurdegsbröd också. Mmmm.
 
Jag har en så förskräckligt avlsappnad intställning till livet idag - mycket chill, men ack så lite effektivitet. Det känns lite farligt; mitt i allt hoppar en obehagligt omfattande skoluppgift över mig och vrider av nacken.
 
Kanske det inte är så illa, men nog vore det ändå bra om jag skulle få min finska-presentation inövad.
Bröd, Nyttigare sötsaker | |
Upp