En ypperlig dag

Åh, vilken härlig lördag! Jag satt ju och doppade gårdagens kakao- och nötbiscotti i en kopp körsbärste, och läste en rysk 1800-tals roman. I skenet av levande ljus, förstås - tänk vad bra jag har det.
 
Jag inledde dagen med en joggingtur. Det är så fint därute just nu. Månne inte Vasa är som vackrast om hösten, med alla löv! Och den regntunga himlen.
 
Sedan satte jag igång med dagens projekt - storstädning, som jag faktiskt påbörjade redan igår (tack och lov, annars hade det tagit mig hela dagen).
 
 
Efter tre timmar var jag äntligen klar, och då var det dags för middag... Jag gjorde en speltpannkaka toppad med äpplen, curry, rödlök, tomat, fetaost, vanlig ost, timjan, basilika och peppar. Till det hade jag lite avokado, mosad med citron, salt och peppar.
 
Eftersom det är lördag tyckte jag att det var på sin plats med efterrätt, så jag drack en kopp kaffe (smaksatt med kakao och kanel), och åt några chokladbitar. Igår köpte jag två chokladstänger: en mörk dumle-stång, och en smaksatt med hallon och blåbär. Kaffe och choklad är så gott! Det är så gott att det känns nyttigt. Det frigör säkert endorfiner eller något sådant i hjärnan, för jag börjar känna mig lycklig och lyrisk varje gång.
 
Ja, av detta att döma, kan jag ju göra det offentligt; för några veckor sedan beslöt jag mig att bli kaffedrickare på heltid. (Jag behövde lite vardagsnöjen just då.)
 
Nåväl, nog om det. Efter maten lade jag mig på soffan och fördjupade mig i olika inlärningsteorier, eftersom jag har tent på fredag. Till och med det var trevligt idag, med lite musik till.
 
Nu ska jag räkna några matteuppgifter. Sedan ska jag baka scones och se på Morden i Midsomer.
 
Nej, nu lät det som att jag är en överenergisk person som idealiserar min dag, och vill ge alla andra människor dåligt samvete. Vi får väl hoppas att så ändå inte är fallet: Jag bad Gud om en bra dag, trots många göromål, och jag fick en (samt ett gott mod, fram för allt). Tack!
Vardagligt | Helg, Kaffe, Lördag, Pizzapannkaka, Tack | |
#1 - - Hanna:

Kaffedrickare på heltid, haha! :)

Svar: Jo, men det failade lite, för speciellt om jag är stressad, så får jag svårt att slappna av och sova, om jag får i mig för mycket koffein... :D
Sophia Lundell

Upp